fatboy 2008.12.25. 20:15

Téli örömök

A vidéki sárfutás viszonylag extrém élményként csapódott le bennem, ezért következő edzés gyanánt valami unalmasabb városi pályát kívánt a szervezetem. Mivel karácsony előtt mindent a családi programokhoz kell igazítani, a Kata nagymamájánál tett látogatás kiváló alkalomnak ígérkezett a kellemes és a hasznos összekötésére. Odamentünk családostul kocsival, én meg hazafutottam. A nagyi a Gellért tér közelében lakik, mi pedig Rómaifürdőn, tehát át kellett vágnom az egész városon. Két szerencsés körülmény könnyítette meg a dolgomat, az egyik a Duna nevű folyam, ami pont összeköti a kiindulópontot a végponttal, megkímélve a belvárosi forgalom jó részétől, és amely mentén fővárosi viszonylatban kevéssé forgalmas kerékpárút kínálkozik. A másik kedvező körülmény a rakpart lezárása, ami ugyan a fél városnak galaktikus szopás, de én urasan végig tudtam haladni a lezárt úton. "Gázos" helyek csak a hidak alatt voltak, ahol megrekedt a kipufogógáz, ott igyekeztem gyorsan átnyomulni. Az Árpád-hídtól kezdve tök egyedül voltam az úton, majd elhaladtam a Szentendrei úti Auchan mögött, majd pedig az óbudai gázgyár mellett. Ez a gázgyár Budapest egyik legszebb ipari műemléke, évszázadok óta léteznek tervek kulturális központtá alakítására, de ezt is megérintette a spiritus hungaricus. A gázgyár után már hazai terepen vagyok, a Nánási úton végig, majd bekanyarodom a Rozgonyiba. A teljes táv 12,35 km (átlagsebesség 5,35 km/h). Ja, és az összes szembe jövő biciklis futár cimbiként üdvözölt. Egy kis emberség a rideg kődzsungelben... :)

Két nappal később Szegedre utaztunk a muterhoz, ahol mindjárt elkapott a töltésen futhatnék, meg kíváncsi is vagyok, hogy milyen hosszú a körtöltés. Kábé két kilométerre anyám kecőjától van az a hely, ahol 1879-ben a Nagy Víz áttörte a gátat. Iszonyú lehetett, de enélkül Szeged ma egy kis tetűfészek lenne, az újjáépítésnek köszönhetően viszont európai nagyváros pofáját kapta. Én a körtöltésen futok végig a Budapesti úttól a Hódmezővásárhelyi útig és vissza, pont 10,55 km (átlag 5,15 km/h). Innen a töltés még eltart egy jó darabon, de nem akartam kicsinálni magam. Kellemes meglepetés, sehol egy veszett kóbor kutya, sehol egy kutyaszar, viszont több futó is jön szembe. Fejlődőben a hobbisport... A következő edzést majd vasárnap tartom, az már a félmaratoni terv első edzése lesz. Kicsit izgulok, mert még nincs rendesen kidolgozva az edzésterv. Majd ma este. Amúgy a város nem céfolt rá a becenevére, ragyogó nasütés van, mióta csak leértünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://kocafuto.blog.hu/api/trackback/id/tr79841688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása